4 Ocak 2014 Cumartesi

Hayvan Dostlarımız






   Merhaba sevgili ev sakinleri..
   Bir hayvan sever olarak bu yazıya biraz geç kaldığımı düşünmüyor değilim. Malumunuz üzere kış artık geldi çattı. Biz bile bu soğuk havalarda sıcak dışarıya çıkıp dolaşmak yerinde evimizde pineklemeyi tercih eder hale gelmiş bulunmaktayız. Peki biz evimizde otururken dışarıda bulunan hayvan dostlarımız ''ne yapıyor acaba?'' diye  hiç düşünüyor muyuz? Ben bir çok  havyan sever gibi  ''İllede hayvanları evlat edinin onlara evinizi açın'' demeyeceğim. Biliyorum ki hayvan bakmak büyük bir emek ve sorumluluk ister. Tabi ki imkanınız varsa ve bu özveriyi gösterebilecekseniz onlara evinizi açmanıza çok sevinirim. Tabi hayvanları ev ortamına alıştırıp sonra hiç bir şey olmamış gibi onları sokağa atmak büyük bir ayıptır böyle yapıldığında ev ortamına alışan hayvanlar sokak yaşamına alışamamakla birlikte yemek bulma ve barınma zorluğu çekmektedirler. Her hangi bir hayvan sahiplenirken de lütfen cins olsun, şöyle olsun, böyle olsun diye ayrımda yapılmamalıdır. Sokakta birçok yardıma muhtaç hayvan var ve onlarda bir can taşıyor diye düşünerek duyarlı davranmalıyız. Birde sokak hayvanları diye tabir ettiğimizde sadece kediler ve köpekler anlaşılıyor galiba bununda bir genelleme olduğunu düşünüyorum. Oysa dışarıda yardıma muhtaç o kadar çok canlı var ki.. Örneğin küçük dostlarımız kuşlar.. Kışın kar örtüsünde yiyecek bulmakta zorlanan en çok onlar sanırım. Bende kendi evime geçince hemen birkaç evlat edinme düşüncem var açıkçası..
 Birde bazı bölgelerde sıklıkla duyduğumuz ''belediye giderleri sokak hayvanlarının bakımına yetmiyor'' düşüncesidir (bence bu  çok haksız bir düşünce ) ve bu gerekçeyle birçok sokak hayvanı çeşitli şekillerde öldürme yoluna gidildiğini hepimiz biliyoruz. Bunların önüne bir nebze dahi geçebilmek için bizde bir şeyler yapabiliriz yapmalıyız da.. Mesela artık yiyeceklerimizi atmak yerine poşet ve kaplara koyarak onlara verebiliriz. Maddi durumumuz yeterli ise kuru mama alıp bulunduğumuz yerin belli noktalarına bırakabiliriz. Bunlar bizim için küçük şeyler gibi görünebilir ama onların yaşaması için büyük bir imkan sağlayacaktır. Birde şu konu var ki ben buna  çok üzülüyorum.. Bir çok insanın hayvanlardan uzaklaştığını, korktuğunu ve onlara kötü davrandığını görüyorum ve bu beni gerçekten üzüyor. Bu gibi olaylarla karşılaşmamak için çocuklarımıza (çocuklarınıza) gençlerimize hayvan sevgisini aşılamamız gerekiyor. Belli bir yaştan sonra bunu kazanmak inanın zorlaşıyor. Onlara bunu anlatıp hayvanları sevmesini sağlamak bizim elimizde. Ben en yakın arkadaşıma yaptım bunu ve şimdi o benden daha çok seviyor ve birlikte kedilerimizi besliyoruz :)
Bazı şeyleri kazandırmak bizim elimizde istersek bunu da yapabiliriz. Lafı fazla uzatmadan bu yazıyı okuduğunuz için teşekkür ediyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder