22 Ocak 2014 Çarşamba

Kız kıza bakım





Uzun bir aradan sonra herkese merhaba sevgili ev sakinleri :) 
birçok kişi gibi bende yoğun bir sınav haftasından çıktım ve hemen ardından kendimi İzmir yollarında buldum. Neredeyse çok yoğun 3 hafta geçirdim diyebilirim. Tabi bu 3 haftalık zamanda kendimi biraz ihmal ettim diyebilirim bu yüzden önümdeki uzun tatili kendime bakım yaparak ve dinlenerek geçirmeyi düşünüyorum. Bu bakım ip uçlarının bir kaçını sizinle de paylaşmak istedim :) 
Evet bayanlar benimle birlikte güzelleşmek için bir adım atmak isterseniz postumuza başlıyorum.. 
  
SAÇLAR  
 
Saçları beslemek için 
  •  bir miktar badem yağı 
  •  bir miktar sızma zeytin yağı 
  • bir yumurta sarısı 
hepsini bir kabın içinde karıştırın ve iki hafta boyunca sa diplerinize masaj şeklinde uygulayın. 

 Saçlara parlaklık vermek için  
  • iki çorba kaşığı biberiye  
  • iki bardak su   
Biberiyenin üzerine iki bardak kaynamış suyu dökün ve 30 dakika çekmesini bekleyin. Saçınızı yıkadıktan sonra durulamadan bu karışımı kullanın. 

 
CİLT
 
  • 1 yemek kaşığı yoğurt 
  • 3 damla limon suyu 
  • 1 çay kaşığı karbonat 
  • 1 çay kaşığı sızma zeytin yağı   
Bu karışımı haftada iki kez uygularsanız cilt lekelerinizin kaybolduğunu göreceksiniz. 
  
Ayrıca yağlı bir cildiniz varsa kil maskesi veya kükürt sabununu rahatlıkla kullanabilirsiniz.
  
El ve Tırnak
 
  • 1 tatlı kaşığı yasemin yağı
  • 1 tatlı kaşığı parafin
  • 1 tatlı kaşığı kakao 
  • yarım kahve fincanı sızma zeytin yağı 
  • 1 kahve fincanı vazelin  
 
kakao ve parafini eritip yasemin yağı, zeytin yağı ve vazelinin içine koyun. Ağzı kapalı bir kavanoza koyup buzdolabında saklayın. 

 Ayrıca  oje yüzünden sararmış tırnaklarınızı sirkeli pamukla silerseniz sarması geçecektir . 
 
 
Şimdilik bu kadar arkadaşlar daha farklı öneriler öğrendikçe sizinle paylaşacağım. Her zaman bakımlı kalmak dileğiyle :)





3 yorum:

  1. ben de saçlarıma belirli aralıklarla sızma zeytin yağı ve sarmısak yağı sürüyorum,faydalı oluyor.
    paylaştığınız tarifler de oldukça faydalı,sağolun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler :) umarım uyguladığınızda faydalı olur :)

      Sil
  2. Thank you, I've reviewed your blog quite successfully solved, the problems will follow you :) take care :*

    YanıtlaSil